Literatuuroverzicht
1. Sluijmers, J., Zoutenbier, I., Versteegde, L., Singer, I., & Gerrits, E. (2016). Critically Appraised Topic (CAT) ten behoeve van effectiviteit logopedische behandeling van spraakproductiestoornissen (inclusief spraakontwikkelingsdyspraxie). Rapport voor NVLF van Lectoraat Logopedie Hogeschool Utrecht.
2. Van Yperen, T. A., Veerman, J. W., & Bijl, B. (2017). Zicht op effectiviteit. Handboek voor resultaatgerichte ontwikkeling van interventies in de jeugdsector. Rotterdam: Lemniscaat.
3. Kalf, J. G., Posthouwer, E., van Gelder, M. E., & Gerrits, E., (2024). Kennisagenda Logopedie 2024-2029. Woerden: Nederlandse Vereniging voor Logopedie en Foniatrie.
4. Deelkracht Projectgroep Spraakmakend junior (2024). Handreiking Spraakontwikkeling 0-5 jaar. Rotterdam/Utrecht/Amsterdam: Deelkracht (deelkracht.nl).
5. Bishop, D. V. M., Snowling, M. J., Thompson, P. A., & Greenhalgh, T. (2017). Phase 2 of CATALISE: a multinational and multidisciplinary Delphi consensus study of problems with language development: Terminology. The Journal of Child Psychology and Psychiatry, 58(10), 1068-1080. https://doi.org/10.1111/jcpp.12721
6. Eadie, P., Morgan, A., Ukoumunne, O. C., Ttofari Eecen, K., Wake, M. & Reilly, S. (2015). Speech sound disorder at 4 years: prevalence, comorbidities, and predictors in a community cohort of children. Developmental medicine & Child Neurology (57)6, 578-584.
7. https://doi.org/10.1111/dmcn.12635Pennington, B. P., & Bishop, D. V. M. (2009). Relations Among Speech, Language, and Reading Disorders. Annual Review of Psychology, 60, 283-306. https://doi/org/10.1146/annurev.psych.60.110707.163548
8. Wren, Y., Miller, L. L., Peters, T. J., Emond, A., & Roulstone, S. (2016). Prevalence and Predictors of Persistent Speech Sound Disorder at Eight Years Old: Findings From a Population Cohort Study. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 59(4), 647-673. https://doi:10.1044/2015_JSLHR-S-14-0282
9. Burger, E., Wijckerslooth, G., de & Stoep, J. (2013). Diagnostiek en behandeling van kinderen met fonologische stoornissen. Evidentie vanuit de literatuur en inventarisatie van de praktijk binnen Kentalis. Interne publicatie, Sint Michielsgestel: Koninklijke Kentalis.
10. Bron, A. E., Scheper, A. R., Groen, M. A. & Verhoeven, L. T. W. (2025). How Speech Production Affects Narrative Production in 4- to 6-year-old Children with Developmental Language Disorder and Poor Intelligibility. International Journal of Language and Communication Disorders. Accepted for publication.
11. Van den Bedem, N. J., Dockrell, J. E., Van Alphen, P. M., De Rooij, M., Samson, A. C., & Riefe, C. (2018). Depressive symptoms and emotion regulation strategies in children with and without Developmental Language Disorder: a longitudinal study. International Journal of Language and Communication Disorders, 53(6), 1110-1123. https://doi.org/10.1111/1460-6984.12423
12. McLeod, S., Harrison, L. J., & McCormack, J. (2013). Schaal voor Verstaanbaarheid in de Context: Nederlands [Intelligibility in Context Scale: Dutch]. (J. C. van Doornik‐van der Zee & H. R. Terband, Trans.). Bathurst, NSW, Australia: Charles Sturt Retrieved from http://www.csu.edu.au/research/multilingual‐speech/ics
13. Beers, M. (1997). Handleiding bij FAN. Uitgave in eigen beheer.
14. Namasivayam, A. K., Coleman, D., O’Dwyer, A., & Lieshout, P., van (2020). Speech Sound Disorders in Children. An Articulatory Phonology Perspective. Frontiers in Psychology. 10: 2998. 1-22. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.02998
15. Howell, J., & Dean, E., (1998). Vertaald in het Nederlands door W. Leijdekker-Brinkman. Fonologische Stoornissen: Behandeling van kinderen volgens de Metaphon-therapie. Uitgeverij Pearson.
16. Hayden, D. (2018). Reader PROMPT: Introductie Nederlandse vertaling en bewerking: door Karin Brinkmann en Marianne Raaijmakers. Fontys Paramedische Hogeschool Eindhoven.
17. McCabe, P., Murray, E., Thomas, D., & Evans, P. (2017). Clinician Manual for Rapid Syllable Transition The University of Sydney, Camperdown, Australia.