Literatuurlijst
[1] Uilenburg, N., Zee, R. van der, Oostrom, S. van, Meuwese-Jongejeugd, A. & Ploeg, K. van der (2019). http://vhz-online.nl/neonatale-gehoorscreening-het-begin. Neonatale gehoorscreening, het begin.
[2] Ching, T.Y.C., Dillon, H., Marnane, V., Hou, S., Day, J., Seeto, M., Crowe, K., Street, L., Thomson, J., Van Buynder, P., Zhang, V., Wong, A., Burns, L., Flynn, C., Cupples, L., Cowan, R.S.C., Leigh, G., Sjahalam-King, J. & Yeh, A. (2014). Outcomes of Early- and Late-identified Children at 3 Years of Age: Findings from a Prospective Population-based Study. Ear Hear, 34(5): 535-552. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3681915/.
[3] Stelmachowicz, P.G., Pittman, A.L., Hoover, B.M. & Lewis, D. (2004). Novel-Word Learning in Children with Normal Hearing and Hearing Loss. Ear and Hearing: Vol. 25, Issue 1, 47-56.
[4] Boerrigter, M. (2021). Long-term psychosocial and excecutive function outcomes in children and adolescents with cochlear implants. Proefschrift. Nijmegen: Radboud Universiteit.
[5] Wake, M., Tobin, S., Cone-Wesson, B., Dahl, H., Gillam, L., McCormick, L., Poulakis, Z., Rickards, F.W., Saunders, K., Ukoumunne, O.C. & Williams, J. (2006). Slight/mild sensorineural hearing loss in children. Pediatrics 118, 1842-51.
[6] Tuller, L. & Delage, H. (2013). Lingua Mild-to-moderate hearing loss and language impairment: How are they linked? 139, 80-101.
[7] Poulisse, N. & Goossens, W. (2010). Het werkgeheugen en schoolse vaardigheden. Verkregen op 3 juni 2020 van http://vhz-online.nl/het-werkgeheugen-en-schoolse-vaardigheden.
[8] Bemmelen, R.E. (2017). Capaciteit van het auditief korte termijn- en werkgeheugen en de relatie met taalbegrip bij kinderen met een Cochleair Implantaat. Verkregen op 3 juni 2020 van theses.ubn.ru.nl/handle/123456789/4958.
[9] Baddeley, A. (2000). The episodic buffer: A new component of working memory? Trends in Cognitive Sciences, 4(11), 417-423.
[10] Cowan, N. (2008). What are the differences between long-term, short-term, and working memory? Progress in Brain Research, 169, 323-338.
[11] Beers, M. (1995). The phonology of normally developing and language-impaired children. Proefschrift. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.
[12] De Bree, E., Wilsenach, C. & Gerrits, E. (2011). Fonologische verwerking en fonologisch werkgeheugen van kinderen met taalproblemen. Stem-, Spraak- en Taalpathologie, Vol. 12, 2004, No. 3, 172-186.
[13] Erlings-van Deurse, M., Freriks, A., Goudt-Bakker, K., van der Meulen, S. & de Vries, L. (1993). Dyspraxieprogramma: Therapieprogramma voor kinderen met kenmerken van een ontwikkelingsdyspraxie. Lisse: Swets & Zeitlinger.
[14] Fikkert, P. (1994). On the acquisition of prosodic structure. Proefschrift. Leiden: Rijksuniversiteit Leiden.
[15] Nooteboom, S.G. & Cohen, A. (1995). Spreken en Verstaan - Een inleiding tot de experimentele fonetiek. Assen, Amsterdam: Van Gorcum.
[16] Gebarencentrum. Online gebarenwoordenboek: https://ow.gebarencentrum.nl/
[17] Sande-van de, E. (2015). Executive functions for early literacy learning. Proefschrift. Nijmegen: Radboud Universiteit.
[18] Blamey P. & Sarant J. (2002). Speech Perception and Language Criteria for Paediatric Cochlear Implant Candidature. Audiology and Neurotology, 7, 114–121.