Bannard, C., Lieven, E., & Tomasello, M. (2009). Modeling children’s early grammatical knowledge. Proceedings of the National Academy of Sciences, 106 (41), 17284-17289.
Berman, R.A. (2004). Language development across childhood and adolescence. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
Bates, E., & Goodman, J. (1999). On the emergence of grammar from the lexicon. In B. MacWhinney (Ed.), The emergence of language. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Bishop, D. & Donlan, C. (2005). The role of syntax in encoding and recall of pictorial narratives: Evidence from specific language impairment. British Journal of Developmental Psychology, 23: 25-46.
Blom, E. & Unsworth, S. (2010). Introduction. In E. Blom & S. Unsworth (Eds.), Experimental methods in language acquisition research (Language learning & language teaching, 27), pp. 1-10. Amsterdam: Benjamins.
Christophe, A., Milotte, S., Berbal, S. & Lidz, J. (2008). Bootstrapping lexical and syntactic acquisition. Language and Speech, 51 (1&2), 61-75.
Duinmeijer, I. (2017). Persistent grammatical difficulties in Specific Language Impairment. LOT Dissertation Series, 440. Utrecht: LOT Publications.
Fey, M., & Proctor-Williams, K. (2000). Recasting, elicited imitation and modeling in grammar intervention for children with specific language impairments. In D.V.M. Bishop & L.B. Leonard (eds). Speech and language impairments in children. Causes, Characteristics, Intervention and Outcome. Philadelphia, PA: Taylor & Francis.
Hornsveld, M., & Lakeman, E.A. (1990). De FIT in de praktijk getoetst. Logopedie en Foniatrie, 62: 160–165.
Kouwenberg, M. & de Kraker, L. (2015). Behandeling peuters met TOS: Verwachtingen en uitkomsten. Presentatie Simeacongres 2015.
Koninklijke Auris Groep (2014). Rapportage Voortgang Verbeterafspraak Geaggregeerde Zorgplangegevens (interne publicatie).
MacWhinney, B. (2000). The CHILDES Project: Tools for Analyzing Talk. 3rd Edition. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Nulft, D. van den & Verhallen, M. (2009). Met woorden in de weer. Praktijkboek voor het basisonderwijs. (tweede herziene druk). Bussum: Coutinho.
Schlichting, L. (1987). TARSP, Taal Analyse Remediëring en Screening Procedure, Taalontwikkelingsschaal van Nederlandse kinderen van 1‑4 jaar. Lisse: Swets en Zeitlinger/ Amsterdam: Pearson.
Schlichting, L. & de Koning, G. (1998). TenT, Taalachterstand en Taalverwerving: Taalprogramma voor kinderen met een grammaticale en een lexicale achterstand. Lisse: Swets en Zeitlinger.
Schlichting, L. & de Koning, T. (2015). FIT Digitaal, een interactief taalprogramma voor de zinsbouw. http://www.liesbethschlichting.nl/fit/.
Speidel, G.E. & Nelson, K.E. (1989). A fresh look at imitation in language learning. In Speidel, G.E. & Nelson, K.E. (Eds). The many faces of imitation in language learning (pp 1-21). Springer Series in Language and Communication. New York, NY: Springer.
Tomblin, J. ., & Nippold, M.A. (Eds.) (2014). Understanding individual differences in language development across the school years. New York, NY: Psychology Press/Taylor & Francis.
Vermeij, B.A.M., Wiefferink, K., van der Zee, R.B., Uilenburg, N. (2014). Effect van behandelgroepen voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen. Nederlands Tijdschrift voor Logopedie, 86 (6), 6-11.
Verhulst-Schlichting, L. & de Koning, G. (1988). FIT: Functionele Imitatie van Taalstructuren. Taalprogramma voor kinderen met een grammaticale achterstand. Lisse: Swets en Zeitlinger.
Zwitserlood, R. (2014). Language Growth in Dutch School-Age Children with Specific Language Impairment. LOT Dissertation Series, 356. Utrecht: LOT Publications.