Evidence-based werken met kinderen met een TOS
Evidence-based werken met kinderen met een TOS
15 februari 2014 - Leestijd 5 - 10 minuten
Kinderen met een TOS die zich niet voldoende ontwikkelen bij de reguliere logopedie worden verwezen naar het Kentalis Spraak&Taal Ambulatorium (STA). In dit artikel wat een gestructureerde evidence-based aanpak oplevert.
- Inhoud
- Literatuuroverzicht
Dit artikel uit VHZ-themakatern 2014 kunt u downloaden als PDF.
Literatuuroverzicht
Literatuuroverzicht
- Baddeley, A. (2012) Working memory: Theories, Models, and Controversies. Annual Review of Psychology, 63, 1-29.
- Broomfield, J., & Dodd, B. (2011) Is speech and language therapy effective for children with primary speech and language impairment? Report of a randomized control trial. International Journal of Language & Communication Disorders, 46, 628-640.
- Cuperus, J., Vugs, B., Scheper, A. & Hendriks, M. (te verschijnen) Executive Function Behaviours in Children with Specific Language Impairment (SLI), International Journal of Developmental Disabilities.
- Law, J., Garret, Z., & Nye, C. (2004) The efficacy of treatment for children with developmental speech and language delay/disorder: a meta-analysis. Journal of Speech, Language and Hearing Research, 47, 924-943.
- Scheper, A., Cuperus, J., & Baas, E. (2012) Auditory and neurocognitive factors in relating to language learning in Dutch SLI, posterpresentatie, Congres American Speech-Language-Hearing-Association (ASHA), 15 – 17 november, Atlanta.
- Scheper, A., Cuperus, J., Baas, E., Bron, A., Vugs, B. & A. ter Wal (te verschijnen) Auditory and neurocognitive factors in relating to language learning in Dutch SLI, Journal of Language and Communication disorders.
- Schwartz, R.G. (2010) Handbook of Child Language Disorders. New York and Hove: Psychology Press.
- Van Yperen, T. & Veerman, J. (2008) Zicht op effectiviteit. Handboek voor praktijkgestuurd effectonderzoek in de jeugdzorg. Delft: Eburon.