Ga naar hoofdcontent Ga naar de hoofdnavigatie
Evidence-based werken met kinderen met een TOS
Deel dit artikel

Evidence-based werken met kinderen met een TOS

15 februari 2014 - Leestijd 5 - 10 minuten

Kinderen met een TOS die zich niet voldoende ontwikkelen bij de reguliere logopedie worden verwezen naar het Kentalis Spraak&Taal Ambulatorium (STA). In dit artikel wat een gestructureerde evidence-based aanpak oplevert.

Dit artikel uit VHZ-themakatern 2014 kunt u downloaden als PDF.

Literatuuroverzicht

Literatuuroverzicht

  1. Baddeley, A. (2012) Working memory: Theories, Models, and Controversies. Annual Review of Psychology, 63, 1-29.
  2. Broomfield, J., & Dodd, B. (2011) Is speech and language therapy effective for children with primary speech and language impairment? Report of a randomized control trial. International Journal of Language & Communication Disorders, 46, 628-640.
  3. Cuperus, J., Vugs, B., Scheper, A. & Hendriks, M. (te verschijnen) Executive Function Behaviours in Children with Specific Language Impairment (SLI), International Journal of Developmental Disabilities.
  4. Law, J., Garret, Z., & Nye, C. (2004) The efficacy of treatment for children with developmental speech and language delay/disorder: a meta-analysis. Journal of Speech, Language and Hearing Research, 47, 924-943.
  5. Scheper, A., Cuperus, J.,  & Baas, E. (2012) Auditory and neurocognitive factors in relating to language learning in Dutch SLI, posterpresentatie, Congres American Speech-Language-Hearing-Association (ASHA), 15 – 17 november, Atlanta. 
  6. Scheper, A., Cuperus, J., Baas, E., Bron, A., Vugs, B. & A. ter Wal (te verschijnen) Auditory and neurocognitive factors in relating to language learning in Dutch SLI, Journal of Language and Communication disorders.
  7. Schwartz, R.G. (2010) Handbook of Child Language Disorders. New York and Hove: Psychology Press.
  8. Van Yperen, T. & Veerman, J. (2008) Zicht op effectiviteit. Handboek voor praktijkgestuurd effectonderzoek in de jeugdzorg. Delft: Eburon.