Ga naar hoofdcontent Ga naar de hoofdnavigatie
Boek: Evidence Based Practices in Deaf Education
Deel dit artikel

Boek: Evidence Based Practices in Deaf Education

2 november 2018 - Leestijd 2 - 3 minuten

Bij Oxford University Press in New York is eind oktober 2018 het boek 'Evidence Based Practices in Deaf Education' van Harry Knoors en Marc Marschark verschenen. De hoofdstukken zijn gebaseerd op lezingen die deze experts gehouden hebben op het 2nd International Conference on Teaching Deaf Learners dat maart 2017 in Amsterdam gehouden werd.

page.header_image.alt

In dit ruim 620 pagina's tellende boek staan hoofdstukken van internationale experts over onder meer meertalig opgroeiende slechthorende en dove kinderen, de ontwikkeling van neurocognitieve functies, diagnostiek bij kinderen met CMB, en de ontwikkeling van leesvaardigheid.

Verschillende Nederlandse deskundigen hebben ook een bijdrage aan het boek geleverd geleverd, over:

  • innerlijke taal en theory of mind (Constance Vissers, Daan Hermans)
  • het stimuleren van rekenvaardigheid bij kleuters (Loes Wauters en Evelien Dirks)
  • de leesvaardigheid van dove kinderen met verstandelijke beperkingen (Hans van Balkom, Evelien van Wingerden en Arjan van Tilborg)
  • het effect van ondersteunende gebaren op het leren van woorden door dove kinderen (Lian van Berkel)
  • evidence based opvoeden en onderwijzen en de professionalisering van medewerkers (Annet de Klerk, Harry Knoors)

Het boek is online te bestellen, onder andere op de website van Oxford University Press