Literatuurlijst (PDF)
Leessuggestie
Op TaalStaal 2017 sprak Laurence Leonard ook over het optimaliseren van het taalaanbod, maar dan in het kader van zijn Competing-Sources-of-Input-Approach. Klik hier door naar zijn powerpointpresentatie (2,6 Mb).
Over de auteurs
Imme Lammertink studeerde Nederlandse Taal en Cultuur (bachelor) en Cognitive Neuroscience (onderzoeksmaster) aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Momenteel is ze bezig met haar promotie-onderzoek naar de rol van statistisch leren in de taalontwikkeling van kinderen met TOS. Dit onderzoek voert ze uit onder begeleiding van prof.dr. Judith Rispens (Universiteit van Amsterdam), prof.dr. Paul Boersma (Universiteit van Amsterdam) en prof.dr. Frank Wijnen (Universiteit Utrecht) aan de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast heeft ze in het kader van haar onderzoek naar statistisch leren nog een project lopen in samenwerking met dr. Jarrad Lum (Deakin University Melbourne).
Imme Lammertink, Msc.
Afdeling taalwetenschap
Universiteit van Amsterdam
Spuistraat 134, 1012 VB Amsterdam
i.l.lammertink@uva.nl
Judith Rispens is hoogleraar Nederlandse Taalkunde aan de Universiteit van Amsterdam. Judith studeerde Nederlandse Taal en Letterkunde aan de universiteit van Groningen en behaalde vervolgens haar master Speech and Language Pathology aan de Universiteit van Reading (Groot-Brittanië). In 2004 promoveerde zij op onderzoek naar de relatie tussen TOS en ontwikkelingsdyslexie aan de universiteit van Groningen. In 2014 ontving Judith een persoonlijke Vidi-beurs van de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO). Het onderzoek beschreven in dit artikel wordt gefinancierd van deze beurs.
Prof.dr. Judith Rispens
Afdeling Neerlandistiek
Capaciteitsgroep Nederlandse Taalkunde
Universiteit van Amsterdam
Spuistraat 134, 1012 VB Amsterdam
j.e.rispens@uva.nl