Ga naar hoofdcontent Ga naar de hoofdnavigatie
Samenwerking, creativiteit en betrokkenheid bij het maken van digitale boeken
Deel dit artikel

Samenwerking, creativiteit en betrokkenheid bij het maken van digitale boeken

14 april 2011 - Leestijd 5 - 7 minuten

Bij De Horst, een van de Taalbrugscholen in Eindhoven, zoekt Femke Woudstra voor haar leerlingen met ernstige spraaktaalmoeilijheden voortdurend naar taalstimulerende middelen. Digitale prentenboeken zijn voor juist deze leerlingen, vond Femke Woudstra met de vroegere stagiaire Wendy Schraven, vaak ‘too much’. Zij sloegen zelf aan het ontwikkelen. Anno 2011 zijn Femke en haar leerlingen zelf samenstellers van digitalige boeken. Van Horen Zeggen volgde een gedeelte van de ontstaansgeschiedenis van een boek over de Romeinen.

Deze reportage uit 2011 kunt u downloaden als PDF.

Deze reportage uit 2011 kunt u downloaden als PDF.